Pass & Id

Idag efter jobbet åkte jag ner till Polisen för att fixa nytt pass. Har slitit ut de jag har eftersom jag inte har nå annat id-kort. Men nu fixade jag ett, har inte haft ett på säkert 4 år. De blir så dyrt om man måste förnya passet vartannat år. Iallfall på passexpedetionen va det rätt lång kö och det tog tid. Träffade på en dam som påminde mig om hur jag aldrig vill bli. Och då mennar jag ALDRIG! Hon klagade på att barnen skulle skriva under själva för det tog sån tid. Det hade minsann hennes barn aldrig fått. Men nu förtiden skulle de får klara sig själva, få stärkt självkänsla, bekräftelse osv. Hennes barn hade klarat sig ändå och va civilekonomer & civilingenjörer. Och sedan klagade hon på att de va bara två som jobbade. De andra behövde väl inte jobba mer för de hade ju pressat upp sina löner till 40-50.0000:- i månaden. Gaaahh! Jag gick därifrån efter ett tag, klarar inte av bittra människor. Passkortet blev jättedåligt, men jaja. Nu sitter jag hemma och myser med min supergosiga filt i soffan med te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0